En helg i kungliga hufvudstaden

Nåå, vad har hänt i storstaden en helg i mars? I fredags blev jag bjuden på lyxmiddag hemme hos Amanda och Robert - nu har jag äntligen träffat honom efter mer än ett år. Olof var även med på denna exklusiva måltid, som bestod av oxfilé, sallad med parmesan, hasselbackspotatis, vitlökssmör och svamp - otroligt gott. Sedan blev det en rusch ner till tåget för att möta upp Johan på bowlinghallen. Där förlorade jag STORT i bowling, och grabbarna sjöng så fint kareoke :) Efter ett tag så försvann Robert för att senare hittas vid jacken, hyffsat på lyset. Vi lade ner bowlandet och åkte till någon av deras jobbarkompisar som hade hejdåfest. Spännande taxi-resa : Amanda kommer på när vi är framme att hoh glömt vinflaskan i garderoben på bowlingen som skulle vara till de vi skulle hem till, så den överfulla taxibilen gör en helsvängom i rondellen och kör tillbaka - Robert försöker föhandla priset till 300 men taxichaffissen säger bestämt "nej, 250 kronor" undrar om han fattade missen? Och när vi kommer till bowlingen och Amanda hoppat ur så tjafsar de om huruvida Robert ska betala nu eller när vi kommer till slutmålet (igen).. Jaa, kanske ett youhadtobethere moment, men ändå. Väl framme på festen kommer vi in i en etta mindre än min där det är rätt bra med folk - och ganska bra med 14åringar.... Men vi trängde in oss i det lillalillalillla köket och gömde oss. haha! Men det var spännande att se 14åriga tjejer skitfulla på hemmafest i en sunkig etta. Tankarna gick lite "var det verklkiigen sådär?" om det var så illa så är jag glad att det är över!

Nu till helgens stora händelse och anledningen till att jag ens är här! Måsen på Sagateatern! Min käre bror spelar rollen som Trigorin - hur jävla bra som helst var han!!! Är så stolt! :) Alla var jävligt duktiga tycker jag, och det var jävligt läckert i slutscenen att det var just Peps och Adam som stod längst fram på scenen. För er som inte vet är de födda med en veckas mellanrum och har känt varandra hela livet. Det var grymt kul att se denna succé och hoppas verkligen att det blir mer i framtiden!

Efter detta har det inte hänt mycket, lite juridikstudier och igårkväll middag hos morfar som berättade att hans bok kommer ur 15/5. Efter detta blev det parlamentet och Beck hemma hos pappa, och självklar lite läsning ur fakta om Finland. haha! Han är bra rolig den där Loe! Har ni inte läst hans böcker så gör det - de är hur flummiga som helst och man skrattar sig igenom dem! :D

Nu ska jag ringa chiefen för att bestämma möte om några timmar för att kolla på schemaför sommaren. Efter det bär det av till arlande och upp igen. :) Får se när man besöker Sthlm nästa gång..

Nu när jag känt kärlek vill jag bara ha mer

Ps. Idag håller alla tummarna att det går som det ska!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0