Sitting on the dock of the bay

waching the time float away...
Lite bättre humör idag. Var en otroligt mysig middag hos Lotta igår bestående av fläskfilé, chevrepotatis, rotsaker och rödvinssås, sedan chokladmousse med bär:) och till det ett himlans gött rödvin (som jag måste ta reda på vad det hette). Mycket mysigt, och kul att se hur hon bodde eftersom att jag målat upp en bild i huvudet som inte alls stämde :p Tackar stort för denna trevliga kväll!
Melodifestivalen var ju en historia i sig.. Först var man orolig att Ugglas skulle kamma hem det, men det såg bra ut när Måns tog ledningen ett tag, tills det kroossades totalt och LaVoix vann. Undrar exakt VAD det svenska folket tänkte. Men å andra sidan, hon är ju känd ut i Europa så vi kanske har lite chans där - vem vet? Jag och Emelie bestämde hursom efter detta att vi ska ställa upp nästa år. Kommer bli grymt - missa inte detta!! Det blir en grym låt och våran outfit kommer vara den snyggaste som någonsin existerat i denna 50-åriga tävlig. Så ring och rösta på oss nästa år!!
Pratade med Emleie en timme när jag kom hem igår, frågan är - vad pratar vi om egenligen? Då båda var lika chockade över hur länge vi pratat då det kändes som kanske en kvart.. hmm, flumflum.

Imorse när jag satt och läste en bok min mormor uppmanat mig till (äntligen icke-rökare) så fick jag sms av Jocke som för "ovanlighetens" skull ville ha med mig till mitt ääälskade (läs jag har vart där en gång och det räcker) skogis. Försökte så med att jag kunde bjuda på kaffe här hemma istället men nej, han skulle promp dit. Som tur var ringde han i sista sekund och ställde in, så det blir en promenad senare istället. Träffade ju honom i skolan häromdagen, uppriktigt trevlig faktiskt. Ni som känner honom (eller vet vem han är) vet att han är lite skum, med ett humör som kan växla på 2röda.. ´

    Tillbaka till boken. Den fick jag alltså låna av min kära mormor som tycker att jag ska sluta röka. Ja, det bör jag förvisso göra men tjat leder till ökad rökning.. Tyvärr fungerar man som ett barn i trotsåldern när det kommer till den frågan. Men jag har ialf läst ett kapitel i boken och får väl se hur det där går. Har svårt att tänka att en bok ska få mig att sluta röka. Framförallt då jag vet tre personer som läst den och röker likförbannat ändå...


Angående ilskan jag skrev om igår, det har lagt sig något men finns fortfarande kvar i bakgrunden. Mest känner jag mig som ett stort frågetcken. Varför ens lägga ner tid och energi från början och sedan inte verka bry sig alls? Förstår inte riktigt grejen, men vissa verkar ju roade av detta lilla "spel". Varsågod - ha så kul, men räkna inte med mig. Jag har inte lärt mig reglerna och om jag väl gör det kommer jag bryta dem så....sorry - I'm out!

Pratade med Roysan igår, fattade först inte vem som ringde då hans nummer kommit bort med telefonen.. Men vi snackade lite en stund, han ville ha med mig till Bishops på en öl men jag fick snällt tacka nej. Sedan får jag ett annat förslag, han ska tydligen också till Stockholm nästa helg och frågade om jag på lördagen ville följa med till Sturecompagniet för gratis mat ich dricka. Hmm, jo det kanske skulle vara en kul grej.. Dock är stureplan inte riiiiktigt min grej och när han sedan säger att "vi kan gå dit, sen drar jag så kan du leva livet och vara med på vimmelbilder" så vette faaan alltså. Nog med stureplan - ensam på stureplan? Nej tack! Vimmelbilder? Nej tack.. Kanske om man hade haft med sig någon mer och det inte krockade med helgens höjdpunkt - min brors teaterpremiär.  Haha! Får väl glida runt på sture en annan gång.... (eller kanske inte, vem vet?)

Nog om det, nu ska jag fortsätta vara duktig och läsa igenom artiklarna inför le grand finale på informatikkursen.

Lets find a bar, so dark we forget who we are


Kommentarer
Postat av: Kicki

Ja det var en riktigt mysmiddag igår!

Men melodifestivalen vad säger man... kanske va bra att det inte var någon vanlig "POP DÄNGA"

men jag kan nog sträcka mig till att rösta på er!!



2009-03-15 @ 15:18:02
URL: http://kickiskrypin.blogg.se/
Postat av: MKM

Uppdatera....?!

2009-03-17 @ 00:23:19
Postat av: Emelie

Ps. kopiera listan på min blogg!

2009-03-17 @ 11:12:53
URL: http://erikssonemelie.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0