schackeplarn vs listskrivarn

Det är nu nu offenligt - schackspelarn och listskrivarn ligger i luven på varandra. De har sedan länge kritiserat varandra för tidigare och nuvarande göromål. Listskrivarn går på schackspelaren för den tidigare karriären inom brädspelet, det var dock längesedan den karriären tog slut. Schackspelaren svarar på med att skratta högt och ljudligt åt att listskrivaren fortfarande håller på med detta påhitt och menar att "jag lade av för längesedan men du håller fortfarande på, vem är det som är fånig nu då?" De har aldrig pratat direkt till varandra, utan de går genom en tredje man som under en tid fått föra vidare deras argument och hån mot varandra. Tredje man är inte helt opartisk i det hela dock, och schackspelaren ligger lite i underläge och därför kan det bli svårt att säga vem som tillslut kommer "vinna" denna lilla fight som har pågått i några månader nu.
     Fortsättning följer......

Förutom detta lilla inslag i vår otroligt spännande och fartfyllda vardag uppe i Norrlands skogar så har det hänt mycket! (läs det har inte hänt något dramatiskt sedan......hmmmjaaa.......minnsej) Förutom att flickorna i Dubai återigen ringer och skrämmer livet ur oss häruppe. Man åker helt enkelt inte ut i öknen och dricker öl med främmande män i ett land vilket man fått en låååång regellista till innan man åker. Jag tror då inte att en av reglerna sade att "det är helt okej att följa med två snubbar och dricka bira inthemiddleofnowhere". Eller var det så?? Jajja - nu har vi lekt mamma från Sverige ialf och fått löften om att det inte skall uppprepas. Vill helst ha hem mina älsklingar hela. Trots att de råkade försäga sig häromdagen om att de har gjort otukt med varandra, men det är väl så det alltid har varit inom familjen - ingen har någonson varit särskilt trogen.. Det är väl sådant man får ta helt enkelt, de är ju trots allt borta i 2 månader till och har redan varit där i ca 2 (eller nå sånt).

Utöver detta så är det som hänt att vi gjort klart sista gruppuppgiften på informatikhelveteskursen!! :D wiihhoooo! Var otroligt produktiva igår och skickade in skiten! Nu är det bara den individuella delen kvar, hoppas bara inte det ska vara inne samtidigt som vi har tentamen i juridiken. Men då vet ju jag vad jag satsar mest på, vad tror ni väger tyngst - en kurs som är lärorik och intressant eller en kurs som känns helt onödig att läsa och jag har egentligen inte lärt mig något nytt?? Hmm...satsar nog  på juridiken! :)
     Förkylningen som har varit på g sedan november ungefär verkar bryta ut nu. KUL! Gurglar nu med nån äcklig grej som ser ut som soja men ska tydligen vara bateriedödande och sov med tigerbalsam i hela ansiktet inatt, och har försökt cvitaminchocka mig själv idag. Allt för att det inte ska bli värre. Just nu är det inte så farligt men tanken på att det kan bli ungefär 1000 ggr värre gör mig gråtfärdig - det är nog min strösta fobi att bli förkyld. Stäng in mig i ett rum med spindlar, bara jag får vara frisk!!!
    Dessutom vill jag inte vara sjuk när jag åker till Stockholm nästa vecka.Ser vekligen framemot det, en aningens lugnare vistelse och man kanske hinner umgås med folk på riktigt. Har bara en sak planerad - att se bror och s.k. låtasasbror spela upp Måsen på Sagateatern :) ska bli jävligt kul! Sedan tänkte jag väl mest tentaplugga och mysa hemma, låter rätt bra för mig faktiskt.

Idag blir det en pluggfri onsdag, vilket det faktiskt oftast brukar bli - helt enligt plan. Ska fortsätta tycka synd om mig själv och föröka hitta på ännu fler sätt att bli av med/lindra förkylningen. Kanske äta lite vitlök? Hmm... jaa, det är ju ialf gott också :)


even when I'm walking straight I always end up in a perfect circle


Kommentarer
Postat av: Kicki

Hahah åh jag skrattar för mig själv så härligt!! dock har vi nog ett övertag från min familj... :P haha. men hey hela Magnusson klanen gillar dig ändå, du ska jag faktiskt jobba med min pappa!



Krya på dig SNUTT!

2009-03-11 @ 14:27:29
URL: http://kickiskrypin.blogg.se/
Postat av: Anonym

2009-03-11 @ 17:32:06
Postat av: Majoren

Tyvärr verkar det som att ni har övertaget... Men det får man väl ta. Hoppas bara jag inte blir trackad när jag ska börja jobba hos din pappa inom polisen.



Tack, kan behövas!

2009-03-11 @ 17:33:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0