PANG!

De är döda, för vem behöver de där som bara bryr sig om hur snyggt du poserar..
Lyssnar på Kungers, igen får de matcha mitt humör som inte är tipptopp kanske.
Började redan igår natt. Kom hem vid ett sedan låg jag och vred mig i sängen till tre, fick sådant kli och värk i kroppen som jag får när något inte står helt rätt till. Vet inte varför, men kände mig sjukt arg. 
   Vet vem som fick mig arg men egentligen tror jag inte det handlar om den personen alls.. Men det är ju alltid lättare att lägga "skulden" på någon (framförallt om denne inte vet om det). Oavsett om det är befogat eller ej så har jag bestämt mig att om jag betyder något alls för denne person så får denne höra av sig, jag tänker då inte göra det. Har inte ens möjlighet att göra det då jag, i vanlig vredeshandling, raderat nummret totalt från min telefon. Ska bli intressant att se hur lång tid det tar, om jag ens kommer höra något... Only time can tell

Ska hursom bli mysigt med middag hos Lotta (Kickis mamma) ikväll, och sedan (om jag fattat rätt) final i svenska melodifestivalen. HEJA HEAT!!!! (Om inte dem så Måns, faktiskt.)
   Kanske är det dags att dricka upp kaffet för at göra sig iordning för kvällen, kan ju inte dyka upp som det sunk jag är nu..

Måste bara säga att detta är en av de bästa texterna! Kungers - Stackars lilla barn
Där går en stackare som kunde varit starkare men tack vare klackar som alltid vaktade betalade han skulden för det hatade barn han var
Varje dag, samma sak, vaknade till ordfras "Var är fjärkontrollen?!"
"Du sitter på den där, jag la den i fåtäljen."
"Ungjävel när lär du dig i farsans skola, du kommer väl ihåg det jag sa att din morsa är en hora?!"
De hårda orden lever på riktigt tyvärr
Jävla skitvärld jag vill inte se nåt mer av det där
Här, varsågod "jag hatar er" räcker det?
Jag tänkte väl, men jag var snäll och skrev en hel text till er egos som river ungens legoslott, sviker stort hopp i litet kroppsskal
För vad --(?) glömt bort ditt barns födelsedag
Och vad har du att säga "bli inte som jag" ?
Lägg av, det är svagt
Och glöm det som varit, ta ny tag innan nästa får det marigt
Skaffa barn är valfritt så skyll det på sin spegelbild
Spill om du vill men tänk vad det kan leda till
Stackars lilla barn, lär dig ta ansvar
----
Där går en stackare, en tacklande vacklande
Sviken jämt och skriker på hjälp
Blev starkare för var dag som gick mot hans gräns
Vardagsen ensamhet kändes mest i jävla "hemmabäst"
Så valet var lätt, ut på rövartåget och väga allt
Spela iskall i den värld, den var sann
Det är fan inte mycket, fan ta lagen
Insåg att sånt vill ingen ha en för i längden
En värdelös i mängden med all kraft till hämden
Vem du än är kan det inte va enkelt
Kan tänka mig räddningen som morfa att hänga sig och
Larsa framför tåget för några år sen
Hur kan det gå så?
Svårt att förstå.
Förlåt det jag tar fram, men jag gråter ibland över människans förmåga att såra varann!
För många får det aldrig bättre här på land
Kanske lättare till havs och bättre utan all stress
Men, nu är vi här där vi är med problem vi måste överge!
Stackars lilla barn, lär dig ta ansvar.......

Kommentarer
Postat av: Ämli

texten är sjukt bra! men vem är det du är så arg på?

2009-03-14 @ 22:20:43
URL: http://erikssonemelie.webblogg.se/
Postat av: Linn

den är grymmast! Hemsk, sann och djävulskt bra! :) MÅste bara älska kungers, vill se snart igen!

Vem jag är arg på kan vi prata om på telefon imorn (eller så), bör ej tala om namn här...såattsäga...

2009-03-14 @ 23:48:12
URL: http://majoren.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0