Kvar i nåt du lämnat...

Efter en diskussion om att stå för det man säger så slog det mig - om man inte kan stå för det inför soig själv, hur ska man då kunna stå för det utåt? Kan osäkerheten hos en person som inte riktigt vet vad denne tycker, tänker eller vill ledaa till att man säger en sak som man sedan tar tillbaka eller inte helt och riktigt menar? För hur lätt är det inte att man intalar sig själv att något är på ett visst sätt, men att man samtidigt vet någonstans långt inne att det kanske inte alls är just så. Detta slog mig då en person inte riktigt trodde på vad jag sagt, men det är egentligen inte så konstigt eftersom jag själv inte trott på det heller. (Och vill nog fortfarande inte riktigt tro på det.)
    Det kan ju handla om att man är rädd att andra ska döma en, men jag tror främst att man dömer sig själv - man vill inte ha alltför stor självinsikt, det är skrämmande att veta för mycket om sig själv och vad man egentligen tycket, tänker och känner.

Igår var jag och Mimmi och såg Män som hatar kvinnor. Grymt bra, dock kunde de skippat två scener när jag satt och gömde mig bakom halsduken - men det är ju en stor del av storyn så tyvärr måste det väl vara med. Jag förstår verkligen att den har fått omdöme om sig att vara den bästa svenska filmen som har gjorts! Undrar dock om vissa delar ur historien som jag saknade kommer med i tvåan eller trean - hoppas det. På bion stötte vi självklart på sådana som man ej vill stöta på, men i en stor biosalong kan man lätt gömma sig :p 
    På bussen på väg från stan fick jag/vi ett upplyftande samtal från Kicki som haft kontakt med Dubai - de kommer hem 15 maj!!!!! :D Nu kan man på riktigt räkna dagarna. Hehe! 
     Det bar nu hem till grannen för lite raw och nybakt bröd - himlans gott! :)
När jag tillsist kom hem hade jag ett långt samtal med Emelie som berätta massa roliga historier från hennes frippa :p ojojoj, verkar vara ett hårt - om inte annat vilt - yrke det där!

Idag har timtal gått åt att försöka förstå mig på att installera internetet, tillslut kom räddaren i nöden med en utförlig beskrivning vart fan jag skulle skriva in allt. Så nu har jag kontakt :)
    Har även kollat på arbeträtten idag, snurrigt avsnitt det där! Hur mycket lagar som helst, men gärna inte de man vill ha... Snart ska vi sätta oss tillsammans och kolla lite, kanske går bättre.
    Sitter frenetiskt inne på blocket och ser om mr. fuckup försöker sälja min tele - ingen lycka än så länge. Ni kan ju hojta till om ni ser något, vore otroligt kul att sätta dit honom. Ringde till E-puben, men de verkar inte ha hittat nåt så.. (där var man körd, f--- också)

haha neeeej nu jävlar ska det bli lite ordning på denna (för stunden) juridik-student! Frågade förresten Lotta vad det krävs för att komma in på polishögskolan - det verkar nog kört för mig! :( Menmen, restaurangägare i Italien klingar inte helt fel i mina öron heller! :)

Om du inte saknar mig så har du dina skäl


Kommentarer
Postat av: Kicki

Helt rätt diskussion däruppe!

Juridik student är det ut i fingertopparna :), hahha men frågan är om man kommer lättare in om man ligger med en polis då????? kanske du kan fråga ? känns ju bättre om de kommer från dig.

2009-03-03 @ 18:03:30
URL: http://kickiskrypin.blogg.se/
Postat av: Majoren

haha, jag tycker det va!

Men Kristin! Skamligt förslag det där!!! Jag ska ligga i hårdträning och komma in - hur var det där med att kvinnor var lika starka som män? :/ hmm....

Men vill du komma in på det sättet så får du gärna ställa frågan :P

2009-03-03 @ 18:52:25
Postat av: Kicki

HAHa okej gumman jag håller tummarna för dig, jag ska träna dig hårt!

men jag tror nog jag kör det andra sättet, det är ju bara att gå tre dörrar bort:P

2009-03-03 @ 19:43:59
URL: http://kickiskrypin.blogg.se/
Postat av: Majore

Jaa bra! Du får pusha mig tokmycket!!

HAHAHA!!! Fiiiiifaaan alltså!

2009-03-04 @ 09:53:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0