You burn me and blind me

Väldigt lite bloggande. Dels för att jag knappt rört vid en dator, dels för att det kanske inte hänt jättemycket i mitt liv..

Höjdpunkten var ju såklart Hultsfred! Kings of Leon var lika fantastiskt, underbart bra som jag hade väntat mig!! Stod i någon form av trans och var så otroooligt lycklig! Kommer att leva länge på den konserten. 
   Såg självklart en del annat bra också - Killers, Mando Diao, Regina Spektor, Lars Winnerbäck, Howling Bells, Timbuktu, Madness... Alla dessa väldigt bra! :) Synd bara att jag missade Thåström... Men kul var det på Timbuktu när han välkomnar Andreas Grega upp på scenen. Killen sjunger annars i ett demoband från Sthlm - Kungers - som jag länge har lyssnat på, men de har inte varit aktiva på länge nu, och jag kan förstå varför om sångaren glider runt med Timbuktu. Han skulle spela själv samma dag jag åkte hem, då det missade jag också tyvärr men det lär ju komma fler chanser :) 

Förutom festivalen så har det mest blivit till att jobba på båten. För det mesta jobbar jag, Bengt och Anna i köket tillsammans och det kan spåra ganska skönt ibland.. Helst eftersom att jag och Bengt från början har 15 personligheter var, och Anna har nu även börjat samla på sig några fler.. Så vi är väl kanske 30 pers i köket egentligen. Kanske är därför det flyter på så bra. hehe! Dock hade vi dagen från helvetet härom dagen. Då jag och A jobbade med Danne, första gången det var riktigt mycket folk dessutom. Gubben måste lära sig att se på livet från den ljusa sidan alltså! I slutet av dagen var alla på riktigt kasst humör - pga honom. Så ska det inte riktigt vara kan jag tycka. Allt man gör ska, enligt honom, göras på ett annat sätt och han hittar på så sätt alltid något att klaga på och får hela personalen att bli på dåligt humör. Och, detta är ganska komiskt, under service blir han jättestressad och behöver hjälp med exakt allt vid upplägget. Kom igen! Vi har två varmrätter och allt är förbeställt och förberett. Och han har mage att säga till hovmästaren att han har längre erfarenhet i branschen och blablabla... Menmen, jobbar endast ett pass till med honom. Har för den delen bara nio pass kvar vilket känns skönt!

    Sedan blir det fest för pappa som fyller 50! :D Och efter detta åker jag och Kicki till grebbestad för några dagars mys, och vidare för kräftfiske i Askersund :) Ser verkligen fram emot det!!!


Pratade även med Daniel igår om att åka till Skottland. Jag fick en känsla av att jag bara måste iväg och det slutade med att vi skulle flyga till london för att sedan ta tåget vidare till Skottland. Kunde ju faktiskt vara mycket mysigt. Men det får ske när pengar och tid infinnes..

Har börjat få lite hemlängtan - till Umeå alltså - ska bli skönt att komma upp. Stockholm i all ära men, nej tack. Nånting i den här staden får mig att vilja härifrån merochmer.. Bör väl börja plugga inför jöktentan också- tror vi på en "tredje gången gillt"? Hmm, hoppet är det sista som sviker ialf.

Nej, nu ska jag nog dra på en dålig film och fortsätta soffläge och ligga här tills jag måste jobba imorgon :p

So come love and illusion, come fear of conclusion, we'll conquer them all
When everything fails, falls and bends, or unsuitably breaks
Trough major and minor problems and mere inconvienience
We walk hand in hand, my friend


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0