Varde ljus!

Vaknade av att solen stekte mig genom fönstret :) "åååh, nu är det vår" tänkte jag. Men icke då - fönstret var fortfarande halvt täckt i snö :/ Vilken besvikelse. Men hoppet blir större iochmed att solen faktiskt värmer. Var ca 100 grader i mitt rum tills jag öppnade fönstret och släppte in vintern. 
    Det här vädret för alltid med sig någon skum känsla i min kropp.. Vet aldrig om den är bra eller inte. Mest konstig. Vill bara lägga mig i gräset och stirra upp på en klarblå himmel och lyssna på skön musik.
    På tal om skön musik har jag hittat nya, absoluta, favoriter - Kings of Leon! För er som inte har hört - lyssna genast på dem! Två favoriter är klart Closer och Use somebody. Grymt bra!

Såg Hotel Rwanda med Kicki igår. Fan vad arg jag blir! Nog med att det finns korrumperade poliser överallt men att FN inte gör något när massmord pågår så undrar jag på riktigt vart världen är påväg. Visst jag kan förstå att de inte öppnar eld - våld löser ju trots allt inget. Men de gör(gjorde) ju inget överhuvudtaget! Hemtar hem turisterna som var där och lämnade resten åt slumpen - det verkar ju som ett himlans bra sätt att "bevara fred". "Vi är inte fredsskapare, vi är fredsbevarare" säger FN-generalen i filmen. Men man kan inte bevara fred som inte finns, då är det dags att börja agera - på riktigt!! Inte bara sitta på sina feta arslen och titta på och dricka whiskey......

    Det värsta är att Hotel Rwanda är ett av flera "exempel" på när ingen gjort nåt. När ingen brytt sig. Varför? För att det är så långt bort att det inte rör "oss" (västerlänningar)? Är de inte lika mycket värda elle hur fan tänker ni?!
    Det är sånt som får mig att vilja stanna tiden, kanske spola tillbaka den, och styra upp ett och annat. Kanske ge en och annan FN-general en stor fet smäll på käften.


Kommentarer
Postat av: karin

åh visst ör kings of leon bra!?! helt makalös tycker jag. har dy hört redmorning light eller happy alone? mina 2 favoriter. grymt bra!



hm, hotel rawanda. kanske något man borde se?

2009-02-10 @ 18:23:04
Postat av: Majoren

TOKBRA!! jag har lyssnat igenom alla skivor idag så antagligen.. Får lyssna en gång till :)



Den måste du verkligen göra!!

2009-02-10 @ 18:55:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0