Once you go....

Nu går det trögt.. Plugget framförallt! Motivationen är i ett annat universum. Men det får funka - nöjer mig fortfarande glatt åt tentorna som gick som smort efter jul.

Igår skrattade jag mer än gjort på länge när Åsa ringer från Dubai och man hör Karin i bakgrunden - full som en kastrull skulle jag påstå! "prmmsshh" var ett, för mig, nytt ord som hon lärde mig. Undrar var som hände där borta när Åsa var spiknykter och använt finklännning och Karin är tokfull och halvnaken?! dags att åka ner och styra upp det här tror jag bestämt! Hoppas att ni kommer med bilder, videor och fler blogginlägg inom kort tjejer!!

Åker till Stockholm på fredag! :)  Ska bli grymt kul att träffa alla - familjen - första gången sen i julas. Det blir dock ett späckat schema och jag hoppas jag hinner med allt jag vill! Lördagen har jag planerat ett besök på brors jobb för att se hur mina tekniska möjligheter ser ut, kvällen bjuder på konsert på Cirkus - jag, bror och far ska se/lyssna på Laleh! Ska bli sjukt kul att se henne igen, tidigare konserter har hon vart hur bra som helst på. Gillar att hon är tokflummig och inte bara nån halvdivig artist som kör den ena låten efter den andra för att sedan säga "tack" och gå av scen. Första konserten var på Södra Teatern (mosebacke, sthlm), det var lite familjär stämning. på något sätt kändes det som att man satt i soffan i hennes vardagsrum. Hon avslutade det hela på ett,  vad jag & pappa tyckte, väldigt kul sätt - publiken skulle gå ut medan hon och bandet stod kv ar på scen och spelade och klappade ut publiken. Hon ville göra "tvärtemot hur det brukar gå till".

    Söndagen får vi se vad den bjuder på, antagligen umgås med mamma, Johan, Linnea och förhoppningsvis bror. Kvällen kommer ialf bjuda på en gammal hederlig söndagmiddag med Dahlberg/Persson, synd bara att det saknas några ur skaran.

    Någon gång under helgen ska jag även försöka hinna till mitt absoluta favoritställe (läs min största skräck) - IKEA - för att inhandla ett bord till nya lyan. Hoppas det går snabbt och smärtfritt - vilket sällan händer i detta djävulens påfynd till varuhus.

Pratade med min kära Andrea idag - för det händer ju så sällan att vi pratar menar jag.... Det blir självklart alltid lite skitsnack om gamla gemensamma chefer och arbets"kamrater" - är ganska kul att spy galla på det gänget, åtminstone delar från det, finns några väldigt få guldklimpar. En hobby jag och Dea ägnar oss lite för mycket åt ibland kan tyckas men vaffaan kom igen - skulle ni träffat dessa människor skulle ni också börja med den hobbyn - jag lovar! 
    Sedan kommer vi självklart in samtalsämnen som preventivmede,l i form av p-ring. Denna uppfinning är nämligen något som vissa manliga bekanta faschineras något otrooligt mycket av! Vi båda undrar - vad är det som är så intressant?! Efter att A behövt förklara x-antal ggr hur det går till och att det inte känns osvosv, så kändes det att det var dags att ge den mest nyfikne av dem alla - Oscar - instruktionsboken till dessa små under.

Snart börjar det bli dags att fixa kartonger så att jag kan packa inför flytten kanske.. Är ju bara en vecka kvar efter sthlmsbesöket. ojojojoj - känner mig just nu ungefär lika organiserad som två jag känner innan de skulle iväg till andra sidan jorden ett halvår....

MEN!!! - Jag har ju glömt en mycket viktig detalj! Allas vår käre Roy kom hem från Phillipinerna i måndags :D Brun som aldrig förr med ett nöjt, lite hemligt, leende på läpparna så var han tillbaka! Hmm, undrar hur det gått för honom - och undrar om han lyckas knipa tills programmet är slut?! Fast om det nu är 50000 (enligt rykten) i böter så borde han lyckas hålla tyst. Blev hursom otroligt glad när jag såg honom, som från ingenstans, en våning ner i lärarhuset - han livar ju trots allt upp tillvaron rätt så bra!

Nähäpp, det var nog allt för lilla mig!
Ikväll bjuds det på fläskfilégryta på tvistevägen som tack för att jag efter måltiden skall färga hennes hår.

Ciao bellas e bellos!


Kommentarer
Postat av: Andrea

nu har jag tagit ut p-ringar för hela året så här ska det inte bli några barn gjorda :)Inte för att det händer så mkt på den fronten ändå...hhmmm

2009-02-20 @ 13:19:02
Postat av: Majoren

haha härligt att höra att du är säker nu då! :D Fast ytterligare ett kusinbarn kunde väl inte vara fel:P Bara jag bir gudmor så!

2009-02-20 @ 14:05:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0