Grundlurad!

Här kommer det, som jag lovat Emelie.... ;)

Inside Man. Vilken film alltså! Sjukt bra men faaaan vad grundlurad jag kände mig när han kryper ur sin lilla gömma och det visar sig att jag gått på en sjukt bra blåsning i ca två timmar. Har fan inte känt mig så lurad av film sedan Fight Club. Visst Illusionisten lurades rätt bra den med, men det här tog nog fan priset! Ojojoj, jag säger bara att om ni inte har sett den så gör det NU! 
    
För att fortsätta på filmspåret kan jag även nämna Changeling som vi såg på bio förra veckan. Har aldrig riktigt gillar Angelina Jolie som skådespelerska men denna film ändrade min uppfattning totalt. Det var grymt bra skådespel och filmen var allmänt bra. Dock hemsk! Framförallt då det är en verklig berättelse. I början av filmen var jag tokarg sedan övergick det i floder av tårar - det var nog inte många torra ögon i salongen.

Den 27/2 blir det premiär av filmatiseringen av Stieg Larssons bok Män som hatar kvinnor. Boken var en av de bästa jag läst, tillsammans med de två följande i triologin. Det verkar bli en lovande film av skådespelarskaran och trailern att döma - gud förbjude att de inte gör boken rättvisa!!

Ikväll funderar jag på att ta tummen ur arslet och se The Prestige som jag sagt hur länge som helst att jag ska göra. Kan ju bara hoppas att den är lika bra som jag fått utlovat till mig. Lär ju säkert bli lika grundlurad igen, mest bara för att det verkar kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0