Paradise lost and paradise found

Några dagar av total förrvirring.. Humöret har varit som en bergochdalbana, nästan så man skulle kunna ta mig mig en hormonfylld gravid kvinna, haha! Men det vill jag lova att så är INTE fallet! Har varit vinprovning varje dag denna vecka - omställning i rutinerna alltså! När man haft distans i enochenhalv termin är man inte riktigt van att gå upp ca 7 på morgonen. Men det känns skönt att ha nåt att gå till, man blir rätt förslappad om man inte har det. Har nu gjort de två inlämningsuppgifterna - en om chablis och en om rosé. Tror aldrig jag ogillat rosé så mycket som idag! Faan, inte kul at försöka knapra ihop till något när koncentrationen är på allt annat förutom just plugg. Men nu ska jag skicka in det ialf och hoppas han är nöjd trots att det vart lite kortare än sagt. Måste ju även säga att man känner sig aningens lost när de andra man läser med har lite mer erfarenhet och dessutom har läst en 10p dryckeskurs som vi inte läst och därför har lite mer referenserr på föreläsningarna. Dessutom när det svider i min trasiga näsa av alkoholen i vinerna, lite svårt att känna andra dofter då. Dock lyckades jag känna mindre trevliga "dofter" idag - svett och kräftspad, och häromdagen luktade det blöt hund. Kanske man inte vart sugen på att dricka men det smakade ju inte likadant och tur var väl det! Man har för övrigt (ialf jag) väldigt kul på Pers föreläsningar, han är duktig på att sväva iväg och sedan märka det efter en halvtimma - jag gillar det! Sedan kan han dra lite sköna historier - idag fick vi höra om nån maffioso som även tillverkar vin, mycket intressant kombo i mina öron men är man i italien så är man :p

Annars har det inte hänt mycket. Såg A walk to remember igår - hej och välkommen till tidernas snyftare nummer ett! Hade ett vagt minne av en scen ur den, och det var även den ända jag sett ur filmen märkte jag. Grymt bra, Mandy Moore är ju så jävla söt dessutom! Och underbar röst! :)
     Pratade med en vän idag, första gången på ett tag - men tro på fan att hon skulle lägga på mitt i utan att ens fråga hur man har det. Jajja, nu är det din tur att höra av dig när du ärligt bryr dig! Jag har sagt det förr och säger det igen - denna gång ska jag fan inte höra av mig fören du gjort det. Får la se hur många veckor det tar..... 
 
Nä, nog med skitsnack och bitterheter! Jag är ju glad! Har spenderat eftermiddagen först med Emelie - vi fiskade nycklar, vilket ledde till skumma blickar från grannen, drack kaffe och snackade skit. Sedan har jag resten av kvällen spenderat tid med min hemliga älskare, vilket var väldigt länge sedan - Just Jack, får mig på bra humör! :) Otroligt jävla skön musik!!
Nu är det nog dags att krypa ner till kudden som skriker på mig att jag bara MÅSTE gå och lägga mig i sängen. haha, ja jag är inte mentalt frisk - aldrig varit, kommer aldrig bli!

Laying on my back, watching cloud formations

Kommentarer
Postat av: Ämli

Stumpan du älskar rosé och det vet vi om!!:) hoho, nycklar var roligt att fiska. . . haha



ps. är det s vi pratar om? nu ska jag ut och promenera promenera promenera!! regnställ på! Tjopp hopp!

2009-04-02 @ 18:16:10
URL: http://erikssonemelie.webblogg.se/
Postat av: Majoren

haaha jaaaa det är ju det som är jobbigt:P



s it is! mysigt:) hörs sen tjopp plopp

2009-04-02 @ 18:23:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0