Maj månad och myran

Frågade Mimmi igår - vilken månad kommer efter april?? Helt förvirrad var jag och fick göra som med alfabetet - räkna från början. HAHA! Måste ju verkat hur korkad som helst men jag tror att klockan var lite för mycket och hjärnan hade jag nog slängt ut genom fönstret.. Då kom jag att tänka på när Kicki fint (måste vart en söndag) häver ur sig "det är ju Maj nu", ehm jo det är den artonde maj idag - vart har du varit i över två veckor? Det var nåt otroligt roligt när hon fick denna lilla uppenbarelse!
    Igår blev jag lite arg, och är det fortfarande lite men har fått sova så det känns lite bättre - nu är det fysiskt istället och min muskelspasm bjuder in sig själv igen. Fan vad less jag blir! Hursom så satt jag och Mimmi uppe till ca03.15 och bara pratade om allt och inget. Var mysigt:) Jag briljerade inte bara en gång, gällande majmånad, utan jag kom ju även på den briljanta idén att jag skulle bli ett djur i mitt nästa liv. Eller vi båda kom på att vi skulle bli det - och det djur vi kom fram till var myra! Jaa, och det finns till och med en tokbra förklaring till det här, helst för att jag kan ALLT om myror haha! Förklaringen är alltså att myrorna inte gör annat än arbeta, de vet alltid vad de ska göra och vart de ska - inga bekymmer. Men, då kom vi ju på att myran måste ju leva i flykt för allt som kan trampa ihjäl han - alltså ska vi vara myror i den djupaste skogen. Ytterligare ett problem som Mimmi då kom på var att man kanske blir uppäten av andra insekter och djur men då tyckte jag att man kunde ha det som i en äkta disneyfilm där djuren pratar - vi är vänner med alla andra djuren så ingen äter upp oss och då slipper vi vara rädda för det. När vi klurat ut allt det här kan vi nu leva våra liv som myror och bara arbeta dagarna i ända, och äta lite någon gång då & då. Visst låter det bra?! Vi klurade även ut andra saker, som dock ej kan nämnas på internetet, då kommer det sluta med att någon letar upp oss (ialf mig) och då är det inlåsning i madrasserat rum och tvångströja. Jag kan åtminstone säg att skadeglädje faktiskt är den enda sanna glädjen! :D Så mycket elakt jag kom på att jag ville göra igår, och tyckte ärligt jag var tokbäst och skrattade högt när jag såg reaktionerna framför mig. Hohohaha!

      En annan briljant idé som dykt upp på senaste, eller det finns två versioner. Det handlar alltså om hur vi ska ta oss ur att servera på x-middagen. Förslag #1 är att betala en etta för att ta min plats, förslag #2 är att sittstrejka - helt enkelt bara vägra! Tror ni på mig? Jag gör det, starkt! Eller? :/  haha!

Idag får vi inte glömma att gratta Janne på den riktiga födelsedagen!!!
Hoppas du har en toppen födelsedag i Arvidsjaur!

Jag fick en trevlig överraskning idag - ett påskägg! Åh så glad jag blev! Återigen - det är de små sakerna här i livet:)

Och jag har hittat en gammal favorit på spotify - Robert Broberg! :D Fan vad lycklig jag blev när jag såg att min absoluta favoritlåt fanns med låt mig värma din frusna själ, har lyssnat på den på pappas LP sedan många år tillbaka men nu var det otroligt länge sedan jag hörde den, så jävla fin! Även Jag älskar dig ditt helvete :) så bra! Saknar bohuslän när jag hör Broberg alltså, vi lyssnade alltid på honom - på kasettband! - i bilen på väg dit. På tal om det hittade jag en bild på farmor och farfars gamla hus de hade på raftötången när jag skulle kolla om alternativen för att åka dit i sommar. Saknar det huset lite, även om det var otroligt länge sedan farmor sålde så kommer jag ihåg det väldigt väl. Många mysiga somrar där :) Hoppas det blir en tripp fantastiska väst i sommar! Eller- det ska bli det!

Nu ska jag nog ta och slumra lite en stund för att sedan orka laga mat innan jag går till filmkväll på kandis.
Ha det väl och lev gott mina vänner! 


Lev livet du älskar, älska livet du lever. Med dem du älskar och dem som älskar dig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0