Kan du älska mig som luffaren älskar landsvägen?

Det var väldigt länge sedan jag lyssnade på min gamla favorti - Håkan Hellström. Lessnade lite ett tag men idag har jag lyssnar igenom fyra skivor med honom  :) Vad glad jag blir, och framförallr när jag tänker på minnena med Karin! åååh som jag saknar henne!!! Snart kommer hon hem efter ett år i Thailand, ska bli otroligt kul att träffa henne!
    Har även sedan jag kom hem suttit och skrivit in de senaste dagarnas vinprotokoll - har skrattat lite för mig själv när jag ser vilka (framförallt) doftreferenser jag skrivit upp. "svett" "fransk chokladkaka" and so on... Blev lagom slut i huvudet idag efter att ha provat ca 14 starkviner - lägsta alkoholhalt 14,5%, känns som en tung bakfylla bara av ångorna. Kan ju inte påstå att jag är ett fan av varken Madeira eller Sherry, Portvin kan jag dock tänka mig med rätt tillbehör- kanske ska vänta på rätt tillf'älla och avnjuta min 88.

Har ju även tänk att göra en uppföljare om listskrivarn. Jag börjar med dennes uppföljare - hans lillasyster som skrivit en kom-ihåg-lapp "glöm inte att gå upp" natten efter tentafesten. HAHA! Hysteriskt kul jag hade när hon berättade detta. Listskrivarn har jag fått lite mer info om, först och främst vill jag gratulera honom till storslagen vinst! Detta kanske stod med på listan?! Ryktet sade att han var tvungen att skriva upp vart matlådan låg, och att om det händer något nytt - utanför de vardagliga rutinerna - måste han skriva upp det på en ny lista, t.ex. om han ska ringa någon. Men alltså - jag tror fighten ska avslutas för att jag tror att detta system han gjort för sig själv kan fungera. Kanske skulle vara utmärkt för en odiciplinerad människa som jag?! Frågan är bara - skulle jag ha koll på Listan? Jag skulle säkert glömma skriva upp hälften, och sedan tappa bort den..Men man kanske skulle ge det ett försök  :P Detta betyder dock inte att jag tänker sluta gotta mig i och skratta (hjärtligt) åt allt som händer kring listaskrivaren.

Måste ju berätta om min otroligt sjukt jätte läskiga dröm. Den var lite skum och det är lite svårt att förklara men Sara och Victor var där, vi var hos mig dock var det mycket större, sedan skulle de två gå för att mamma&pappa kom "hit" men jag visste att Victor skulle dö om de gick så jag följde med och på vägen stannar en bil där det sitter en kvinna och hela luften skakar till - det är alltså hon som ska döda Victor. Sedan vaknar jag skitskraj, blixtstilla och vågar inte röra mig en millimeter. Nånstans i drömmen var det en film om hade med hela dödsgrejen att göra också.. Vet inte riktigt men läskigt var det, framförallt då det var så verklig. Var nära på att ringa V och fråga om han levde. Vore väldigt intressant att göra nån form av drömtydning ibland - kan ju verkligen undra vad den här drömmen betyder?!


Imorn är vi lediga, ska bli skönt att få sova ut. Ska nog läsa ikapp mig lite under dagen, kanske vara duktig och tvätta också - något jag dragit mig för ett tag nu.... :/

     Pratat med sthlm idag också, båda mina kära (och saknade) föräldrar - kul att de har vår och här är det mulet och regnar:( Ge mig sol och (minst) 15 grader!! Men snart bär det iallefall av till Italien SOM JAG LÄNGTAR!!!!! tydligen har de runt 19grader på dagarna och 6 på kvällarna - inte fy skam alltså :)

Det var allt för mig haregötthajj!!

Badarapadadaompapa får man inte göra, inte bra - nu har jag bytt till NT :D


Kommentarer
Postat av: Kicki

Jag tror jag vinner den fighten lätt!

2009-04-03 @ 19:25:12
URL: http://kickiskrypin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0