Du kan kalla mig utanför..

..för att jag inte gjorde som dom andra gör!
Poppar runt hemma till en skönt blandad spellista :D Sjukt hur glad man kan bli för att solen tittar fram från ingenstans! Imorse var det tungt att gå upp då jag satt i telefon till halv tre inatt och klockan ringde sju men det var bara uppochhoppa - några liter kaffe och en snabb dusch så bar man sig lite halvt motvilligt till skolan. Lite snack om religion på vägen med Mimmi och Nika, efter jag berättat om Karins härliga inlägg igår (http://ldochrabbit.blogg.se). Första delen av dagen fortfarande rätt så seg men efter lite lunch och en stund i solen så var jag där! Lite smått vår-sprallig, måste ju bara älska den känslan! Efter lunch kom även självaste mr V och pratade med oss om den efterlängtade Italienresan :D wiiihooo! Schemat är späckat och UNDERBART! Samtalet om resan spårade ur lite, som det gärna gör med dessa människor. Per sade opassande saker om hur vi skulle packa lätt, Mattias ska låna ut sin knyt-blus till Peter och akta sin noridska näsa och kind. hmm jaa, det var rätt flummigt när man väl var där. Kändes halvsäkert att det kanske inte finns spottkoppar på alla ställen så i schemat och instruktionspapprena vi fick står det "Prova vin med måtta under resan. Det kan bli många prover och man fr sällan spottkoppar" haha! känns bra :/ Man skall även vara "propert" klädd när vi besöker vingårdarna, kan vara min svaga länk men jag får väl rota långt in i garderoben så kanske jag hittar något. Min plan att glida runt i indienbyxorna en vecka sprack där totalt! hehe. Detta ser jag fram emot:


                           


Och jag kommer tyvärr inte tillbaka till Sverige med resten av gänget. Då fortsätter jag några mil mot kusten hit!:

 :D Ni kan väl tänka er mig i denna lilla by, sittandes på lilla bakgården under citronträdet och äta frukost för att sedan gå ner till stranden och bara njuta av livet. Sedan gå hem och ta en siesta för åka upp i bergen senare under dagen och bara NJUTA!!
     Haha, kanske nog med drömmande för denna lilla dam :p Men det är ju de små sakerna här i livet som gör det!
Igår var det min skull en tryckare med Nika  till KaptenKid på lunchkonserten, idag hittade Sofia sin lycka - en kombinerad gaffel/sked/kniv. jaa ni förstår ju att man kan skatta sig gott åt lite.

Inatt ringde jag alltså min vän - hon fick bita sig i handen för att inte skrika på mig och mitt eviga tjöötande... Men jag bestämde mig iallefall för att jag inte ger upp förrän jag gjort allt jag kan. Nu har jag gjort det - domen kommer senare idag så då får vi se. Då har jag åtminstone gjort mitt, blir det inte så kan jag inte göra mer åt saken men jag har inte gett upp och det är det viktigaste. Jag vägrar gå runt och tänka om, utan att ens ha sagt något - vägrar ha känslan av att jag inte gjort allt jag kunnat! Så nu har flippat kortleken i luften och inte ett kort är under bordet.

Ikväll blir det tårta hos killarna på liljansberget käraste Janne fyller storslagna tjugotvå imorgon (han åker även till Arvidsjaur varför vi säger grattis idag)!!

Hoppas solskenet håller i sig och att snön smälter i rasande takt så vi snart kan ligga i gräset och bara mysa med massa frukt och kall dryck :) Kan ju hoppas att valborg blir lika fint i år som förra (skippar dock vissa detaljer). 
   Dags att poppa vidare och kanske få i sig en bit mat - kan ju inte överleva på tårta även om det verkar som en dröm :p


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0