Yran, fest, spåra!

Frågan är vad som hände när, vad, hur och varför? Vem gjorde vad? Varför hände vad? Varför fick älst i gänget visa leg? Konstiga frågor av halvt främmande människor. Skum snubbe från södermalm var deprimerad.Musik från fönstret på fysikgränd.Fotboll som vi inte vet hur den gick.Kära återseenden.Solbränna på hög nivå.Sprättande av öl.Nakna människor som borde skylas.För lite sömn. Grymt mycket fest!! Unknown drunken injuries..

Nykter uppdatering kommer............................. Snart beger vi oss till festen där allt kan hända! Sista för helgen och vi går ALL IN!!!!!




we are your friends, you will never be alone again!!
you spinn my head round....

Bäst vs Sämst

Bäst:
Ser fram emot en helg med grymt mycket fest och att min bror kommer till staden! Fetsen börjar redan ikväll, det är bartömning på Epuben och kommer vara grymt mycket folk som det verkar!  (framförallt då hela usbe ska vara där innan det öppnar) Fredag fyller Kickan 21!!! Detta ska firas på alla möjliga sätt. Till att börja med kommer ju Peps och Love i hennes ära (hehe, vi säger så ialf), sedan blir det en dag av iordningfixande för att sedan gå på finmiddag. Lördag blir det ner på ängarna och stöka, kanske se Robban spela:) hehe! Festfestfest - vi får se vart kvällen tar oss! 
         Och på tisdag beger jag mig hem till Stockholm för sommaren och då ska jag träffa älskade KARIN!!!!! Träffade henne sist innan hon åkte till Asien för mer än ett år sedan. Blev otroligt glad när hon ringde igår, och ännu gladare när vi bestämde att ses på tisdag:)

Sämst:
RESTAURANGHÖGSKOLAN
, åtminstone de som fixat middagen.. För det första att lägga den under yran?!?! (vad tänkte ni med?) För det andra - efterfest på ett ställe inte ens alla kommer in?!?! VAD TÄNKTE NI MED? Fick svar av hon som är ansvarig, som man skulle skicka namnen för listan till - bara restauranghögskolans elever, annars får du ringa invito själv och fixa det.. Eeeehm jahapp?! Jag bryr mig inte jättemycket om att bror och love inte kommer in, jag hänger gärna på fysik. Dock råkar jag veta att en av de som tar examen (Karin) har en massa kompisar hon vill ha dit som inte är 21.. 
    Nog för att restauranghögskolan sällan gör något rätt men detta var faaaan riktigt jävla piss klantigt!!!!
Och när ryktena dessutom går för nästa år att vi är så många som går ut att antingen får vi inte ta med oss någon eller så delas det upp på två kvällar - FUCK OFF!


Nä, jag ska sluta vara bitter.. Jag har mycket att se fram emot! Så egentligen är jag ju jävligt glad. (mest schizo kanske)
Ska snart ner och putsa lite glas på skolan. Sedan har jag tvingat Åsa packa ihop så att jag kan städa när jag kommer hem, vilket hon så fint har gjort. Det är mysigt att ha henne boende här, men jag har en störning i hjärnan som får fnatt när det bli för mkt saker. haha! Kanske är för litet att bo två pers på 25 kvadrat? Ja, antagligen. Men jag måste säga att det har varit mysigt att ha någon att surra med innan man somnar, sover ofta bättre om någon ligger bredvid (skumt det där).. 
    Dags att styra upp sig själv så folk inte skräms ihjäl då de ser en.. 


Every night is saturday night!!

No need to worry bout tomorrow!!

Äntligen hänger den där - klänningen till fredagens middag och festligheter! :) Det blev inte den jag tänkt - det blev en bättre! Sjukt fin med turkosa påfågelfjädrar på:) åååh, ni kan ju bara tänka er. Angående skorna gick först min dröm i krasch då mina drömskor var aniiingens för stora. Men med hjälp av min personliga stylist hittade jag ett par toktuffa med ca en deci klack... Kan ju hoppas att jag kan gå en hel kväll, men de var ganska så sköna så. 
   Det blev en mysig lunch i den stekande solen på Sandys, där jag såg läskig dubblgångare.. Var inte den "rätta" personen ialf. Efter några timmar begav vi oss till campus för att lämna böcker, stötte även på några välbekanta ansikten för en stunds skitsnack.
   Väl hemma testade jag mitt nyinköpta lack som är tokblått, spännande färg - kan nog bli ganska tufft. Testade även hela outfiten tillsammans och kände mig jävligt nöjd! 
   Sedan begav vi (jag och Kicki) oss hem till Karin för att leka plugg-coacher till våra älskade vänner som ska vara klara med sitt projektarbete idag. Såg bra ut tjejer!
 
Fick nyss besked som sköt mig upp i det blå.. Är inte mentalt frisk har jag alldeles själv fastslagit - igen! Men jag har ju kul och det är väl huvudsaken! :D
    Nu blir det gourmetmiddag och satc.

Tjohej!

Someone like you

Ännu en helg har gått. Ångesten över tentan har släppt lite, borde dock plugga 24 timmar om dygnet fram tills onsdag.
I fredags blev det riktig mysdag, först i solen utanför Mimmi. Sedan utan sol utanför Mimmi men henne, Kicki och Karin. Efter ett tag fick vi även sällskap av ett gäng trevliga människor:) Blev en tidig kväll och när jag kommit hem och lagt mig så klev jag upp igen och gick över till Kicki och slumrade istället. Fortfarande fundersam på kryptiska sms under kvällen, men det visar sig väl.. Lördagen blev otrooooligt lugn, såg "hundtricket"  hos Kicki, fy faan vilken pinsam film men totalt värt det med L.W. Vi satt som förtrollade och mest njöt :p haha!!
Idag började dagen med ett långt, konstigt samtal med min bror (som kommer på fredag:D), sedan en ännu konstigare samtal med min mamma, som jag tror har slagit huvudet hårt! Sedan kom det verkliga äventyret - åka till ica maxi med Karin och Mimmi. Mimmi var ju lugn och sansad, men Karin förgyller närvaron med sin förvirring. Först glömmer hon plånboken - så in med bilen land ålidhems gränder, för att sedan vara 5cm från att krocka. Sen gick väl allt helt ok, tills vi kommer till kassan och Karin har ju lagt ur kortet ur plånboken och varken Mimmi eller jag hade pengar.. Så hon får lämna kassarna med kvittot för att fort hämta kortet. Jag och Mimmi står nervöst kvar och hoppas att hon inte krockar på vägen för att hon ör stressad.. Hon kom tillbaka levande! :D haha! I väntan gjorde även vi dagens goda gärning när vi hjälpte en gammal man med parkinson. (så blev man en aningens bättre människa)

Nu beger jag och Kicki oss snart ner mot staden på våra racercyklar och hoppas att regnet håller sig borta under den tiden. Sedan blir det mest lugnt och jag får nog (tror jag?) sambo ikväll. Är man tillräckligt fokus kanske man kan slå upp den underbara "oxford companion to wine"!!! Jag bara ÄLSKAR den boken! eehmm.. äsch då! Jag ska tamigfan sätta tentan på onsdag och det med bravu!! :D


Let your body decide where you want to go, high or low, fast or slow


In love with a fairytale

En helt fantastisk, underbar och spårad helg! Epuben på fredagen var grymt kul, sjukt mycket folk och jag flängde runt som en vante i vimlet.. Fick en "blomma" när jag kom ut och ett och annat oanständigt förslag.. Vandrade hem ialf och hittade en ny blomma att ersätta den vissna från förra helgen med. På morgonen kom Åsa och plingade på vid tio. . . Försök nr2 på tvistevägen. Så det blev en mysfrukost för att tillslut orka släpa oss ner på stan och få i oss en het grek. Sedan var det bara att köra! Peddan in the park - grymt jävla kul! Dog ut ganska rejält runt tre så då var det bara att hämta Åsas packing och släpa hit. Jag fick kackerlackepanik och var lite hysterisk, men än så länge verkar det lugnt. Vet inte riktigt vad vi gjorde när vi kom hem men vi satt i hallen och pratade massa skit, och mitt i en mening säger Åsa godnatt. Kom på mindre bra saker i söndags dock men än så länge verkar allt lugnt så vi hoppas på det bästa - då "nån" fick för sig att "jaaa, slängkyssar till killen med filmkameran verkar som en bra idé" haha! 
    Allmänt underbar helg! Underbart att ha tjejerna tillbaka!!!! :D

Idag var det dock mindre roligt när tentan inte gick som jag ville att den skulle gå... Men jag klarade praktiska delen så nåt kan jag ju :p
    Men den stora besvikelsen kom igår när jag får ett samtal där informationen om att "Albin från Danmark" är bög... Jahapp, så mycket för det förhållandet...Men jag är fortfarande övertygad om at han inte är det. :p eeeehjaa..... haha! (inte helt frisk)

Nehepp, så var det med den saken. Ikväll blir det lite vin hos Milla - "sista kvällen med gänget" med de från vinkursen.


Damn it I'm in love with this planet you gotta realise!


Total Lycka!!

Igår åkte jag och Kicki för att möta Åsa och Karin på flygplatsen. Som jag var pirrig! Sedan kom de där - som två änglar! Lite overkligt och HELT UNDERBART!!! Obeskrivligt hur skönt det var att se dem igen:) Sedan bar det av till Kicki där resten av familjen väntade (alla utom Robban) och det blev hemmagjord pizza och kladdkaka med grädde - allt på beställning av tjejerna. Mycket gott och trevligt, lite overkligt att de är hemma. Men nu står en livs levande Åsa i min dusch för att fräscha upp och peppa till för kvällen. Det blir festligheter på liljansberget och sedan Epuben för att ÄNTLIGEN få se det berömda benet:) Och imorgon fortsätter  vi festandet med "peddan in the park" och utgång, antagligen på Origo.
Tror och hoppas på en helt underbar och spårad helg!!! :D


Just another one of those glory days


Vårpirr

Lycka! Vår! Pirr i magen! återigen - LYCKA!!
Är det inte för härligt hur glada all blir när det är vår?! Hur det bara spritter i hela kroppen och man inte kan sluta le. Framförallt helst att man tokler med rödvinständer som heter duga på lunchrasten.. njaee, inte helt godkänt. För idag har vi provat 10 rödviner och avslutade med två vita - där jag självklart gillade den som inte finns i Sverige (å andra sidan är ekad chardonnay inte så svår att hitta). Gästföreläsning med Per Blomqvist. Kanske skulle varit aningens mer påläst då det kändes lite pinsamt imorse att inte veta ett skvatt om Sydafrika som vinland. Så det blir skäpning till morgondagen då det ska handla om Australien och Nya Zeeland. Så efter min gourmetmiddag blir det fram med den största boken i världshistorien och läsaläsaläsaläsa för att senare kanske se lite eurovision.
     Igår fick jag först nostalgi-sms av Hanna (som jag känt sedan 7/8års ålder), hon hade sett det verkliga vårtecknet - Thomas (en kille från området hemma) har tagit fram cykeln. Detta har alltså, sedan vi lärde känna varandra, varit det riktiga vårtecknet - att han tar fram cykeln (eller skateboarden).
    Sedan kom nostalgi-samtal från Sara, hon har sett en av träsk-killarna på ropsten.. haha vilket skämt!!

Nä, har inte så mycket att bidra till världen förutom LYCKA!!!! pirrpirrpirrpirrpir :)

Fairytale

Tänkte jag skulle uppdatera men jag vet inte riktigt vad man ska säga om de senaste veckorna.. Inte mycket nytt..
Skola och fest. Gästspel av stjärnkock Mathias Dahlgren - nervöst, skitläskigt, väldigt roligt och inspirerande! Första gången man serverar på två år och då är det med en av Sveriges mest framgångsrika kockar. Men det gick ganska bra - inga katastrofala misstag, det tar vi med oss! :)
Annars har det varit :
Valborg - grillning, fest och sol!!
Uppiggande pling i telefonen då&då:)
Glad nerräkning till tordagens stora händelse
Sol
Pirr i magen
Misslyckande på omtenta i jök

Allmänt härligt har det varit, våren är här och det spritter i mig som när man är nykär :) Nöjd med allt livet har att ge just nu! Känner bara allmän LYCKA!!


I want you, exactly like I used to


RSS 2.0