Storstadens neonljus lyser upp natten

Hemma i Stockholm. Har mest tagit det lugnt och myst med familjen. Hälsade på Ellie (gudmor) ute på Värmdö igår, hennes otroligt söta brorsbarn var där och det var nära att jag tog med mig Hugo som är en månad yngre än Linnea. Fruktansvärt söt unge! Fick en bamsekram så fort vi kom innanför dörren, sedan skulle han promt sitta i mitt knä resten av dagen. Hehe. Funderar starkt på att bo där i sommar, sjukt mysigt hus med en trädgård som hette duga med små bergsplättar och massor av färska örter och grönsaker. Föreslog att jag skulle leka hemmafru med henne där i sommar, får la se hur det blir:p
    Efter detta bar det av till apoteket för inhandlande av piller, var lite svårt att hålla sig för skratt när expediten frågade i vilket syfte jag äter dem (men jag lyckades). Brorsan tyckte jag skulle sagt "för att det är gott", skulle fan vart kul! Sedan hem till pappa som jag inte träffat på jäääättelänge, farmor kom även upp från Borås för att fira Peps med oss imorgon. Mycket trevlig middag som avslutades med ost och rödvin, fick även sällskap av Åsa lite senare under kvällen :)
    Idag har jag varit duktig! Tokstädat kök och badrum - det funkar inte att två "män" bor ensamma under samma tak .... Det blir ju studentfirande imorgon, därav mitt ryck. Flakåkande är jag mer tveksam till iår men kan ju hoppas att det blir lika kul som sist (på min egen alltså). Ska tydligen hjälpa till att fixa iordning innan avgång med två andra personer som jag inte vet vilka det är, kan ju bli spännande att hitta varann i vimlet.. Farmor står just nu och lagar maten till imorn, luktar och ser mycket lovande ut!

Snart får vi se om det blir ett glatt återseende, har inte träffat Karin än så jag hoppas att hon får tag i en telefon så vi kan ses! :D



There's a mystery, adventure and passion hidden in your smile. You burn me and blind me, you kill me and hide me.
Then dig me out, apologizing kindly, and remind me of the feelings inside me.
Then disappear again.

Did I do anything wrong?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0