Bisarrt var ordet.

Ska börja med att (återigen) vara sjukt nöjd med mitt "nya" vita leende. Var hos tandläkaren som äntligen fixade till lagningen och polerade bort lite missfärgning:) Fick tips till rökare och snusare - clinomyn (tandkräm) på torr tandborste ca 3 ggr i veckan, ska ha liknande effekt som polering hos tandläkaren. 
  
Nu till gårdagen - kan ha varit en av de konstigaste, mest bisarra dagarna i mitt liv. Börjar med en trevlig lunch och lite stros på stan med Jorge, satt och njöt i solen vid sthlms stadshus. När vi efter några timmar sade hejdå fick jag ett kuvert som jag inte fick öppna förren jag var hemma. Där i låg en riktigt härlig överraskning :D  Helt otroligt underbart! Lite chockad och väldigt glad blev jag.
    Följde efter detta med Virre till frissan och träffade sedan upp Sara för att sätta oss i kungsan och äta lite sushi och mjukglass och snacka massa skit som spårade hyfsat rejält :) Träffade nån halvflummig snubbe som surrade lite en stund, han frågade vad som händer i kugsan "nuförtiden" och vi tipsade om high heels- loppet som skulle vara idag - vinst på 100 000 att shoppa för i PUB huset. (skulle inte sitta fel) När vi lessnade lite på att bara sitta gick vi upp till Gallerian (gång nr 3 för dagen) för att märka att allt stängde just då. Men vi stötte på Anna vid Cubus och snackade en stund och tog följe en bit på tunnelbanan, hon skulle hem och vi fortsatte till sumpan för att besöka Crazy Train. Inte alls som jag föreställt mig, riktigt mysigt ställe med otroligt god "viltrulle" - ren och svampröra. Efter ett tag fick vi sällskap av Love och Håkan (som jag aldrig träffat förr) och efter ett tag slöt även Danne upp. Sistnämnda har jag inte sett på två år och trodde inte att det skulle ske igen så min chock var inte nådig. haha! När CT stängde bar det av till efterlängtade Anchor för en öl till, och en massa konstiga, spårade konversationer och giftermål och annat kul (?konstigt?).  Stötte på en del gamla bekanta ansikten, och även nya, mindre angenäma möten inträffade - Vet inte hur män mellan 40-60 får för sig att det är ok att stöta på tjejer i 20års åldern?!?!?! Blev äcklad och arg! Valde vid ett tillfälle att göra bort mig ganska totalt för att inte behöva slå klacken i väl utvalda delar på äcklet.

Kanske inte låter så bisarrt för den som inte var där eller vet bakgrunden till vissa delar i historien, men det var en otroligt konstig dag i mitt liv - mest på ett positivt sätt.

Idag följde jag mor och lillis till frissan och efter lite rådfrågande bokade jag en tid för att ljusa upp håret så att jag tillslut kanske får tillbaka min naturliga färg (som jag inte är helt säker på hur den ser ut) Hoppas bara det blir bra - bättre än blekningsförsöket hemma i Ersboda för något år sedan ialf (ni som minns förstår att jag inte vill uppleva det igen).

♥♥Nu börjar saknaden efter många kära bli påtaglig!! Hoppas vi ses snart - snarare än tänkt!!! ♥♥



How does it feel being perfect,
how does it feel being you,
how does it feel being someone absolutely beautiful?


Kommentarer
Postat av: Emelie

Hahahaha alltså jag skrattar fortfarande åt danne.. jag hade kunnat betala på riktigt för att se ditt ansikte just då!!!hohhooh:P



2009-06-13 @ 11:45:06
URL: http://erikssonemelie.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0