Ännu en helg har passerat

Det var alltså Magnussons 50års fest i lördags. Kom till täby runt tio och började fixa i form av att blanda ihop sallader och lägga upp annat på fat och lite så. Blev klara ganska så fort så vi hade tid att slappa lite och fixa oss iordning.
Klockan fem började gästerna rulla in, alla från Grevens änka till vaktmästaren var där - det var altså rollspel under kvällen. Det var kul att se hur alla klätt ut sig och gick in i sina roller mer eller mindre. Dock var det endast tre som gissade på rätt mördare, men bevisen var ganska kluriga.. När själva middagen var över så hölls några tal och födelsedagsparet blev utsatta för lite lekar :) och sedan började folket dansa lite smått, och jag, Linnea och Kicki begav oss till Tegelbruket för att fortsätta festen där. Det var riktigt kul, dock blev jag lite väl seg efter att ha varit uppe ovanligt tidigt på morgonen.
    På söndagen var det brunch med delar av släkten Magnusson, lagom seg var man väl men det var trevligt. Sedan kom jag hem för att fräscha upp till nästa middag hos farbror Anders. Det slutade med att det spårade totalt i vanlig ordning :D gay-duk och gay-vas, från Grekland eller inte? Planerande av pappas fest var mindre seriöst och vi slutade i ett partytält på gatan nedanför och där gick det inte så bra... (kan ej gå in på fler detaljer utan att regeringen låser in mig för gott) Huvudsaken är att man har roligt!

Måndag, kära måndag! Planerade middag med pappa över lunch på Calma i centrum. Middagen skulle jag ha fixat idag, men pappa har fått svininfluensan (ta mig inte ordagrant) så middagen blir flyttad till nästa vecka. Mamma har också svininfluensan, känns lite jobbigt nu men det går väl över va?! :D hahahaha! vilket skämt, tror fortfaranade inte att den där s.i. är värre än något annat virus.. menmen, det är ju mediernas roll att skrämma folk så jag låter dem göra det. Dock finns ju risken att det blir "pojken som ropade vargen" tillslut och jag kommer sitta och skratta någon livsfarlig sjukdom eller ett alarm om ett tredje världskrig rätt upp i ansiktet.. Men man ska ju ta dagen som den kommer så det blir mitt bekymmer då och där.

Nä, nu ska jag gå och äta sushi med Sara i solskenet för att sedan mysa lite med mamma :) 

Vi är skrattet i halsen och knaket i fogen
Vi är rastlösa själar som irrar i skogen
Vi är dom som är kungar om natten på krogen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0