Ta aldrig ut vinsten i förskott..

Det bör man inte göra! Varför? Jo det ska ni veta - att det snöar igen! Kom upp för ett tag sedan, efter att ha tryckt på snooz i två timmar, och hoppas på att solen ska hjälpa mig att vakna till lite - men icke! Det jag möts av är en grå himel som bestämt att det inte var färdigsnöat i Umeå. Tur är väl att man åker till varmare plats och att våren antagligen är (läs ska vara) här när vi kommer tillbaka.

Så till vad som hänt.. I tisdags på lunchrasten kom vi ut ur salen och jag ser en mycket bekant väska men tänke att det finns väl fler som har sådana, men icke då - där satt Kicki som en överraskning! :) Så glad jag blev! Tre veckor är ganska lång tid även om det gått fort så, det är otroligt kul att ha henne tillbaka ialf. Under dagen provade vi 13 tyska&österrikiska viner, är  ganska svårt det där tycker jag men det gick bra. KC som föreläsare i teorin vet jag inte riktigt tyvärr. Sedan fällde han en kommentar som jag hatar, men det är en annan femma det.  Sedan har inte mycket mer hänt, åt mycket god middag (pasta carbonara) hos Kicki i tisdags, för att sedan svulla lite till SATC med MImmi och Josse.
    Igår, onsdag, skulle det flameras och trancheras. Först flamberade vi en Blue Blazer vilket var häftigt - aldrig sett när man häller lågan fram och tillbaka mellan kärlen, dock är whiskey (eller bourbon) något jag har otroligt jättesvårt för så det där med att provsmaka :/ nej tack! Efter detta fick vi se hur KC skar upp lite frukt framför bordet, för att sedan Nika skulle göra detsamma - gick ju bra det där. Synd bara att det alltid ska vara annanas vid sådana övningar. Efter detta en demonstration i tranchering av överkokt kyckling, finfint, för att alla sedan skulle öva på sidobord vid ett uppdukat bord med två "gäster" vid. Vissa gick det riktit bra för, kanske hade gjort det för alla om inte kycklingen inte varit så överkokt (åtminstone bättre). Dock märkte jag/vi att det finns en gammal kock bland oss som trancherade den där kycklingen på två röda - fusk! hehe nää skämtåsido. Det  var spännande att göra detta, men jag skulle inte villja bli utsatt för det som gäst - en hel kyckling ser faktisk inte trevlig ur vare sig den är bra tillagad eller överkokt. Hellre ser jag nästa moment vi övade på - flambera crêpe suzette och banan. Detta gick bättre för de flesta av oss, dock är jag aningens skraj för elden ibland. Och då är det väl självklart att min låga blir hur stor som helst, och jag skojar inte - jag har ändå flamberat några gånger i gymnasiet men aldrig har jag fått en sådan stor låga! Tydligen så hade jag skrikit - måste varit i ren chock eftersom jag inte minns det själv - och jag frågade seriöst om jag hade nå ögonbryn kvar och jag hade tur! Så det var bara att pusta ut - faran över och när jag lugnat ner mig kunde jag vara nöjd med min insats, tydligen så var romflamberad banan godare än jag trodde. Det var kul att få göra lite praktiskt (förutom att prova vin), och jag måste säga att KC är bättre att lära ut i praktiken, det märks att han varit med ett tag också. 
    Efter denna riskfyllda dag bar det av ner mot staden med Kristin för att gå på biblioteket och apoteket röda näsan. Snabb visit, när vi hoppat av bussen på väg hem ser vi någon som får en viss vän till mig att rycka till och nu är han ett mysterium som ska lösas - vem är han? haha! Hem, peppa till, äta lite, prata lite med käre far och vän(kusin). Sedan kom folket med grill och korv för att göra en första (andra) grillning för i år när våren är (var) här. Grannarna tittade lite suspekt när vi sex tjejer sat och grillade korv och drack vin. Och vissa (nämner inga namn) var smidiga och "smyg"fotade alla som gick förbi. Kommande karriär som spion kanske?? HAHA! :D Lovely.
    Janne och Victor gled hit när de landat från Arvidsjaur - äckligt bruna var de men väldigt kul att träffa dem!  :) Lite vin, skitsnack, styling och dans här sedan bar det av till NH. Inte jättemycket folk men spårade gjorde vi ialf - i vanlig ordning! Var vekrligen inte still  många sekunder där inte, dock blev musiken aniiiiiingens tjatig mot slutet..

Vaknade av att Åsa ringde idag, hon frågade vilket gräns det var som var dragen. Haha! Jo vänne, jag kommer inte ihåg allt från samtalet då jag halvt sov, så jag ska besvara frågan här - gränsen är dragen för Dubai, det är verkligen dags att komma hem nu!
    Ska nog gå och kolla en tvättid, kan vara bra att ha rena kläder att börja packa ner. Och sedan borde man ta tag i juridikfanskapet... Får bli nångång inatt det - då är jag ju som mest kreativ :p   eehm



Things will never change, so I don't look back


Kommentarer
Postat av: Ämli

hahaaa det där skriket och ansiktsuttrycket efter din flambering kunde jag verkligen ha betalat för att sett:D:D

Mycket trevligt igår:):) får göras om när det är en aningens varmare!!



Nu ska jag nog lägga upp bilderna från igår:P KORVbilderna framför allt har tre snygga på dig mig och kicki;)

2009-04-16 @ 15:15:42
URL: http://erikssonemelie.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0