Snart är vi där!

Snart sitter vi där (åtminstone jag) 33 meter upp i luften med en drink i handen, ser solen gå ner över saltsjön och pratar om allt och ingenting:) Sedan kanske vi går vidare till valfritt ställe med musik som man kan spåra och göra bort sig till utan att bry sig om vad någon tycker,tänker eller säger.
     Våren är på väg, även om det ser mörkt ut just nu så känner jag det. Och med den väntar mycket, framförallt en stor händelse som jag de senaste dagarna längtat mer än nånsin till - Karin och Åsas hemkomst från Dubai!! Innan dess väntar om en vecka en tripp till Italien och ca två dagar i Sthlm. Sedan rullar schemat på sätt bra och våren - har jag bestämt - är i stan och vips sedan är det sommar och man står på båten och sliter 13 timmar om dagen. Låter det inte UNDERBART!!!? Pratade med Andrea idag som hade provjobbat på M/S Stockholm och hon fick det!! Jag är så glad för hennes skull, dock lät det som vissa inte visat sin bästa sida, men sådant brukar ju komma efter ett tag - får vi hoppas ialf. Kan ju även hoppas att hon får jobba på M/S Waxholm3 lite också, vore ju grymt att jobba tillsammans:)

Som jag skrev i förra inlägget blir det tillökning i familjen på t.v.11. Planen är alltså att det barn jag länge väntat på kommer då och gör livet underbart! :D Annars fick jag och bror en briljant idé idag, att han kommer upp imorn och stannar tills sommaren. Han gör ju ändå inget vettigt hemma så varför inte hänga lite i Umeå? Han kan ta hand om min lya när jag är i Italien en vecka, hänga lite med Kicki som annars blivit utlämnad till ödet en vecka :P haha! Jag tycker det lät som en underbar idé och blev lite besviken när jag kom på att det inte skulle bli mer verkligt än att han kommer upp till yran - som jag saknar den lilla parveln. Men han måste ju faktiskt sköta det lilla han har kvar i skolan. Får nöja mig med att vi ses om ca 2 veckor och sedan igen efter ca en månad (låter länge:().


Fick samtal från Dubai idag:) åååh min lilla plutt Åsa! Hon verkar ju ha det mindre kul just nu med att stiga upp runt 3 på morgonen för att ta bussen 4:/ men hon är ju en kämpe så det fixar hon galant! Hon berättade lite vad som hänt precis bredvid mig och jag fick en chock och blev nästan lite smått upprörd över detta beteende. I min värld är det inte så man gör men vill man ha det på sitt samvete så visst.. Förstår bara inte?! Jajja, nu ska jag inte leka moraltant - kanske inte alls är rätt person att göra det egentligen. 
    Tror ialf att hon kommer bo hos mig viss del när de kommer tillbaka, det vore mysigt även om det kan bli trångt men finns det hjärterum.... Kan ju vara mysigt att ha någon att surra med innan man somnar, lite äkta kärlek! (förlåt Karin, men du dumpade mig först:p)

Hmm annars då? Jag har aldrig sett en sån död stad som Umeå i påsk. Inte nog med att vädret är värdelöst, jag har aldrig varit med om en sådan folktom stad. Var nere på campus i fredags och såg kanske fem personer utomhus, några få tappra själar inne på NH men de var inte många alltså. Det har ju inte gjort saken bättre att man varit toksugen på att festa och inte haft pengar till det - kan det bli mer frustrerande?! Neeej, tror inte det! Har tillochmed blivit så rastlös att jag förbannat att det är röd dag imorn för att jag vill ha skola och något att göra! Såg ialf Slumdog MIllionare ikväll - tokbra film! Bör verkligen ses! Var lite hemsk och äcklig ibland men väldigtväldigt bra!!
    Nu vill jag först och främst att det ska bli onsdag för då kommer knoppis tillbaka efter tre veckor (om inte mer), sedan vill jag ha omtentan i juridik avklarad för att få packa ner det sista och på söndag åka till Italien!! För att efter det få träffa min kära familj som jag saknar nå otroligt!! Dock får jag inte träffa pappa då han är i danmark:( 
   Ska se om jag lyckas vända dygnet, men det känns som det blir en kopp te och lite läsning ur det tolfte kortet innan sängen riktigt får ta emot mig med sina öppna armar (haha)

Ah! Förresten - jag drömde konstigt, igen. Haha, ska nog verkligen gå till en drömtydare, eller psykolog snart! Denna gång var det jag och Mimmi som skulle göra omtenta, men vi var på en semesterort och beroende på vilken grad man skulle ha på tentan skulle man åka x antal våningar. Innan vi går in i hissen får jag reda på saker somjag inte ville och bröt ihop lite, sedan i hissen är det en äcklig gubbe som börjar tafsa och vi slår half ihjäl honom. hmm jaa, lite konstigt. men sedan sitter vi ialf på tentan, nere vid poolområdet och jag ser gubben uppe på en balkong med en liten flicka bredvid sig och jag måste rädda henne - kunde inte låta henne utsättas för honom! Sedan ringde telefonen och jag vaknade.. Jag undrar verkligen vad detta kan betyda?! Men det får man väl ta reda på en dag..

Nu är det nog med flumm för denna lilla dam och jag ska vara Jeffrey trogen :)


Come on pretty baby kiss me deadly!


Kommentarer
Postat av: Kicki

Låter ju som en bra plan du har framför dig liksom! Hahaha jaa jag och jeppe skulle ju bli sjuuukt tajta! Trist att umeå varit lite folktomt, det kan man ju inte direkt säga om sthlm.



2009-04-13 @ 11:47:48
URL: http://kickiskrypin.blogg.se/
Postat av: Majoren

Sjuuukt bra plan! haha jag tror på er! :D

2009-04-13 @ 11:53:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0