Jag hade rätt!

Våren kom som på beställning idag! Helt underbart - såg bara blå himel när jag drog upp persiennerna när jag vaknade :) Så det blev en kopp te och lite frukost för att sedan bege sig ut med Emelie och kameran runt nydala. Jag fick ta hand om kameran och knäppte kort som en galning, vet inte alls hur de blev men kul hade jag:) Vi tog en paus på fiskebryggan och satt och bara njöt av den värmande solen en stund, hur mysigt som helst! Sedan dumpade vi kameran på Kandidat för att handla engångsgrill och resten av ingredienserna till de älskade grillmackorna som min far fått oss att älska. Väl på Kandis igen satt vi i solen på balkongen, åt lite chips, drack lite julmust och en trefemma:) Kändes lite backinthedays och vårens gamla grillskivor fick oss att ta en trip down memory lane :) Hur mysigt är det inte att sitta i solskenet och prata massa gamla minnen och skratta högt! Och sedan till det vi alltid verkar tror oss kunna bemästra men aldrig lyckas med - grillningen. Det såg ju bra ut till en början men sedan gav våra tålamod upp och vi fuskade lite på slutet, i vanlig ordning, hehe. Efter den excellenta middagen begav vi oss hem till mig för riktig spelkväll - yatzy, kortspel och "land&stad" (eller vad hette det nu emelie?). En kopp te och tända ljus, mycket mysigt. 
     Är mycket glad att våren äntligen börjar vis sig och väldigt nöjd med första vårdagen:) Hoppas detta håller i sig för då blir det korvgrillning och lite vin när Kicki äntligen kommer tillbaka!

Ska bli skönt att få något att göra imorgon - första föreläsningen på en vecka! Så rastlös som jag varit. Det blir gästspel av KC Wallberg om Tyskland&Österrike, på onsdag blir det flambering och trenchering. Kan bli lite läskigt då det är första gången sedan trean på gymnasiet, men det ska bli kul.

Idag ska jag inte bli långrandig. Ville bara sprida min vårlycka vidare!! :)

Butterfly baby, you've got it all

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0